wykropkowana
Temat: Rozmieszczenie semaforów kształtowych
...skupionych i rozjazdów krzyżowych w torach głównych na PKP, nie stosuje się.
Co do krzyżowych to jednak chyba się stosuje w torach głównych na PKP (PLK).
Na dołączonym zdjęciu Stacja Prabuty - wyjazd na Iławę.
Z tego co pamiętam to były one całkiem niedawno wymieniane.
Chyba w ubiegłym roku.
I to chyba jest w obszarze podległym panu Leszkowi. O ile się nie mylę.
Stacja Prabuty ogólnie rzecz biorąc obfituje jak widać w rozjazdy krzyżowe.
Na tym końcu stacji jest chyba jeszcze jeden na lewo od lewej krawędzi zdjęcia.
Przy okazji manewry dwóch lokomotyw CTL Rail: ST44-R003 oraz ET22-R002.
Źródło: forum.martel.pl/viewtopic.php?t=5406
Temat: Przebudowa górki Łukasza
Ja przyznam, że rysując moje wypociny, coś przeoczyłem w planie górki obecnie istniejącym . Nie mniej, gdyby zrezygnować z dodatkowej "żółtej" grupy torów, a mimo to zwiększyć funkcjonalność, przy jednoczesnym dodaniu jednego kierunku wyjazdowego, to ja bym proponował takie rozwiązanie: Żeby to zrealizować potrzeba kilka fleksów, 2 rozjazdy krzyżowe i 1 rozjazd lewy. Funkcjonalność wzrasta minimalnym kosztem i zakresem przeróbek, nie trzeba kombinować ze skrzynkami. Zostaje z odzysku jeden rozjazd prawy, który można wykorzystać gdzieś na jakieś żeberko do postoju lokomotywy lub rampę. MaciejOledzki dnia Wto 0:00, 17 Lis 2009, w całości zmieniany 2 razy
Źródło: spkizt.fora.pl/a/a,549.html
Temat: Trasa Drawinowo - Włodowice (Osowiec Wlk.) 160 km/h
Cześć Sceneria super! Gratuluję pomysłu. Mi też podobają się te semafory podwieszane P.S. Czy mógł by mi ktoś w końcu powiedzieć, jak robi się rozjazdy krzyżowe? Chodzi mi o to, jakie parametry mają zwrotnice, w jakich odległościach są oddalone od siebie i jak dać teksturę anglika. Z góry dziękuję. Wracając do scenerii, to mam pytanie. Jaką ona ma długość??
Źródło: eu43.fora.pl/a/a,95.html
Temat: Bydgoszcz-Piła
Przyznaj się, Rafał, że nie byłeś nigdy w Świebodzicach. Tam leżą nawet rozjazdy krzyżowe na podobnych łukach.
Źródło: forum.magik.biz/viewtopic.php?t=915
Temat: Anglik
Tego typu oznaczenie rozjazdu krzyżowego podwójnego występowało przede wszystkim w sytuacji, gdy rozjazd taki był nieuzależniony w przebiegach pociągowych (był to rozjazd na torach bocznych, ręcznie nastawianiany). W starszym wykonaniu można spotkać takie oznaczenia w scentralizowanych urządzenach srk, bowiem rozjazdy krzyżowe podwójne są starsze, niż odpowiedniki ich wskazań położenia (obecnie centralna latarnia z tzw. strzałami).
Źródło: forum.martel.pl/viewtopic.php?t=9451
Temat: Poznań-Szczecin (autorzy Bertone+Jarek)
spoko,ważne że udało się zrobic taki długi odcinek, wszystko pozytywnie, nie wiem tylko co maja znaczyc te krzywe przejściowe na stecji Reptowo pod Szczecinem, z tego co wiem Vmax na tej stacji to ponad 120km/h, a ich promień.. w Waszym projekcie....sami wiecie. zrócie chociaż r1500 Błędów jest więcej i są one moim zdaniem dyskwalifikujące. Co robią rozjazdy krzyżowe w torach gł. zas. stacji Kolin, która wygląda w rzeczywistości tak?: Mniejsze stacje na tej linii są praktycznie bez wyjątku przejezdne z V=120km/h. O tramwajowych łukach nawet nie wspomnę. P.S. Ciekawe co zaprezentuje Bertone.
Źródło: forum.magik.biz/viewtopic.php?t=1408
Temat: Koleje Dużych Prędkości (tzw. Ygrek)
Rozległa infrastruktura 160/200 jest nierealna, bo wymaga znaczących korekt łuków i budowy wiaduktów oraz kabinówki (dla 200). To duże inwestycje, a efekt byłby mniejszy niż przy KDP. Ja bym to widział inaczej - przede wszystkim, w pierwszym etapie, przywrócenie prędkości projektowych na całej sieci a następnie dostosowanie jej do 160 w miare możliwości, korekty stacji ( rozjazdy krzyżowe i o dużym skosie itd.).
Źródło: wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?t=158
Temat: Szczucin koło Tarnowa
Rozjazdy Tillig Elite brałem pod uwagę, ale ostatecznie mój wybór padł na Roco Line. Pomijając kwestie geometrii rozjazdy Roco Line bardziej podobają mi się wizualnie. Choć może to dziwne kryterium wyboru, ale nie jedyne .Dla przykładu: rozjazdy krzyżowe Tillig Elite wyglądają dla mnie po prostu beznadziejnie. Poza tym nie widzę sensu robienia czegoś, czego nie muszę robić, więc ewentualna modyfikacja rozjazdów Tilliga odpada. Powiem szczerze: nie chciało by mi się. Takie po prostu zwyczajne, ludzkie lenistwo. A nowe rozjazdy Tilliga są jeszcze niedostępne więc nie ma narazie o czym mówić. Pozdrawiam. Tomek.
Źródło: forum.martel.pl/viewtopic.php?t=8966
Temat: Semafory Kluby - sterowanie
Na PKP stosowane są obecnie trzy ograniczenia prędkości: 1. do 100 km/h - przy jeździe po rozjazdach na wprost, jeśli w drodze przebiegu znajdują się rozjazdy krzyżowe; 2. do 60 km/h - na krzywo po rozjazdach o zwiększonym promieniu; 3. do 40 km/h - na krzywo po rozjazdach standardowych. To ogromne uproszczenie sprawy...
Źródło: forum.martel.pl/viewtopic.php?t=2648
Temat: czy ze mną jest coś nie tak???
Jak ktoś jest zainteresowany to mam instrukcję układania rozjazdów w ytracks (obrazkową i schematyczną). Są tam pokazane m.in rozjazdy krzyżowe, które często można spotkać na większych stacjach.
Źródło: forum.magik.biz/viewtopic.php?t=2500
Temat: ZWROTNICA BESELERA!
Czy ktos ma jakies informacje na temat zwrotnicy BESELERA ?? Rozjazd typu BAESELER to dokładnie jak pisał Jacek rozjazdy krzyżowe z iglicami poza czworobokiem rozjazdu.
Źródło: forum.martel.pl/viewtopic.php?t=3575
Temat:
..." ograniczona widzialność przejazdu " ( tor nr. 2 ) - 50 km/h Czempiń - Mosina km: 143,607 - 135,317 " ograniczona widzialność przejazdu " ( tor nr. 2 ) - 100 km/h Czempiń km: 132,352 - 132,392 " rozjazd krzyżowy nr 4 " ( tor nr. 2 ) - 100 km/h Czempiń km: 131,669 " ograniczona widzialność przejazdu " ( tor nr. 2 ) - 100 km/h Kościan - Czempiń km: 121,800 - 123,400 " układ geometryczny, rozjazdy krzyżowe nr. 8 i 38 " ( tor nr. 2 ) - 100 km/h Kościan - Czempiń km: 121,800 - 123,400 " układ geometryczny,
Źródło: ep09.fora.pl/a/a,80.html