wykropkowana
Temat: Jak ze zwyklego 1.6D zrobic 1.6TDi i czy to oplacalne???
...nie mowił czym się różniły...może to być tylko kwestia pompy...mam 1,6TD 51kW (70 kobył) i z tego co się orientowałem to następny silnik- 80 konny różnił się już tylko intercoolerem...w każdym razie katalizator raczej tutaj nie ma znaczącego wpływu na moc...
nie rozni sie tylko intercoolerem RA/SB taki typ silnika rozni sie od JR/MF 70km takze tym ze ma inna pompe wtryskowa i turbine chlodzona woda i olejem to troche inny silnik masz dwa rodzaje pomp wtryskowych w tym silniku Boscha i CAV i jak mi sie zdaje te pompy sa rowniez w 1.9TD albo mi sie zdaje
katalizator wystepuje tylko w 1V 60km td i ma znaczenie bo zabiera troche mocy tak jak mniejsze turbo 0.4bara i pompa bez regulacji
a czy sie oplaca wsadzac w taki silnik tyle kasy:
1)pompa wtryskowa 500zl wzwyz
2)turbo podobna cena
3)intercooler 250zl
czyli lekko ponad 1000zl plus robocizna
niezbyt kolorowo jak za 80ps
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=4382
Temat: POGORSZENIE OSIĄGÓW 1.9 TD AAZ
Tak się niepozornie wtrącę, ale wydaje mi się, że w AAZ ustawia się kąt wtrysku, bo kolega miał podobny problem pompiarz mu ustawił kąt wtrysku do symbolu silnika i auto starsznie osłąbło, a niby pompiarz dobry, znany itp., ale że się to koledznie nie podobało a tamten gość się zapierał, że zrobił wszytko ok, to pojechał do innego mechanika i co się okazało?? Ze w AAZ są podbno 2 rodzaje pomp wtryskowych i trzeba ustawiać parametry do pompy, a nie do symbolu silnika, a co za tym idzie, że ten pan, którego wsyztscy w moim mieście nazywają "pompiarzem" w rzeczywistości nim nie jest bo nie sprawdził sobie najprostszej rzeczy, czyli tabliczki BOSCHA na pompie.
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45684