wykropkowana

Temat: Hornet i Super Hornet
http://www.patricksaviation.com/videos/ ... nity/3908/ Koniecznie !!! Jak wszystkiwe video z Fightercommunity jest świetnie nagłośnione.. ))) p.s. Trzeba jednoznacznie stwierdzić, że jeśli chodzi o wolne latanie z dużymi AoA to Szerszeń jest dalece bardziej zwrotny od Fulcruma.. oprócz lepszego snap turns ma także o wiele lepszy roll-rate.
Źródło: forum.31blot.sp.mil.pl/viewtopic.php?t=2214



Temat: Wilk sie udaje i...
...obliguje nas jego tytuł... A poważniej: zagadnienie jest skomplikowane w stopniu daleko przekraczajcym możliwości dyskusji między zupełnymi laikami jak ja. Tezę o skomplikowaniu, obejmującym zaskakujące na pierwszy rzut oka relacje między zaangażowanymi czynnikami opieram o posty ludzi najwyraźniej o wykształceniu inżynierskim i/lub pracujących w lotnictwie... na zagranicznych forach, gdzie WALCZY się o każdy stopień na sekundę roll rate Spitfire z krótkimi skrzydłami, Bf109 czy P-40.
Źródło: dws.org.pl/viewtopic.php?t=15649


Temat: Kółko miłośników F-16
...praktycznie nietknięte. ">“The CFTs have very little adverse effect on the F-16’s renowned performance,” said Maj. Timothy S. McDonald, U.S. Air Force project pilot for CFT testing at Eglin. “A set of CFTs carries 50 percent more fuel than the centerline external fuel tank, but has only 12 percent of the drag.” The CFTs are designed for the full F-16 flight envelope – up to 9 g’s, maximum angle of attack and sideslip and maximum roll rate.
Źródło: forum.31blot.sp.mil.pl/viewtopic.php?t=1755


Temat: Re: 315 Sqn vs Fw-190
Witam MUSTANG WIELKI JEST! "It was the Mustang's ability to place at or near the top in so many categories that made it an outstanding aircraft and a leading candidate for Best All Around Fighter of World War II: It was among the fastest piston engine planes of the war; it had an outstandingly high Mach number and strong construction so it could out dive opponents; it had a very good roll rate and could use it's "combat flaps" to turn inside many opponents; the P-51's great range meant it could fly farther and loiter longer in the battle zone than it's opponents, it's six 50 caliber machine guns packed plenty of punch and the mustang's rugged frame could absorb an unusual amount of damage. Though not "easy' to fly and requiring that the pilot pay attention, the Mustang was predictable, with good stall characteristics and was...
Źródło: dws.org.pl/viewtopic.php?t=2288


Temat: www.211squadron.cz
Hi Marti. Does the camera was operated by a man? Cause the camera plane looks like one-seater or it was just fixed rigidly soewhere in cockpit? I like the roll rate of the Gripen The most break break shots in one video ever
Źródło: forum.31blot.sp.mil.pl/viewtopic.php?t=2503


Temat: Dzielność bojowa konstrukcji lotniczych
...że pewne prędkości mogły być dla A6M niepraktyczne. Rozumiem, znowu Twoja opinia, tak? A jak pilot przechodzi ze stromego wznoszenia do stromego nurkowania gdy zależy mu na czasie? Przydaje się skręt wokól osi wzdłużnej? P40B przy szybkości 435 km/h kręcił się 96 st/s a Zero 35 st/s. Ile czasu zajmie Zero wykonania manewru? Znów, tylko Twoje własne założenie, że tak akurat musi być, jak Ty piszesz. A może właśnie przez niski " roll rate" Japończycy nie przewracali maszyn na plecy aby zanurkować? Poza tym gdyby opuszczenie nosa maszyny i przejście w nurkowanie trwało tak bardzo długo i zabierało czas, to ulubiony manewr obronny Clive Caldwell'a doprowadziłby go do śmierci po pierwszym zastosowaniu. 360 km/h to 100 m/s. W parę sekund robi się paręset metrów. A nie jest to wielka prędkość dla P40. Taaaa, jasne. A Zero w tym czasie robi za balon zaporowy chyba....
Źródło: dws.org.pl/viewtopic.php?t=13190


Temat: Myśliwiec do walki manewrowej i ...
. Ciągle jestem ciekaw wytycznych(cech charakterystycznych) dla samolotu do EF i DF. Samoloty do walki manewrowej powninien miec: -duza zwrotnosc w poziomie (maly promien skretu o 360 stopni) - dobra statecznosc pozioma i pionowa na malych i srednich predkosciach - duzy zapas mocy w stosunku do masy - dobry roll rate ( nie jestem pewnien jak bedzie po Polsku, predkosc obrou wzgledem osi podluznej) - dobre przyspieszenie - bardzo dobra widocznosc z kabiny we wszystkich kierunkach Samolot do walki enrgetycznej: -duza prekosc maksymalna -dobra reakce na stery przy duzych predkosciach - dobre przyspieszenie w nurkowaniu - dobre parametry wznoszenia - duza wage salwy uzbrojenia - bardzo duza predkosc maksymalna ;-) Jesli chodzi o walki powietrzne to Spitfire miał...
Źródło: dws.org.pl/viewtopic.php?t=11549


Temat: KI43, I16, P.11, N1K2 Shiden Kai - który zwrotniejszy???
...2500-6000m-------------?----------------|---------?---------|-----------?------ 6000m i wyżej-----------?----------------|---------?---------|-----------?------ Ja nie jestem w stanie wypełnić wszystkich pól, i ja Was o to nie proszę, ale może znacie choćby jedno miejsce do zapełnienia. Wiem też, że kolosalne znaczenie miał zwany po angielsku " Roll Rate", w którym Foka FW190 była mistrzem, ale może już to odłóżmy na inny czas i temat. Moimi typami są: KI43 Oscar - WALKA KOŁOWA - pułap 0-2500m - okres '38/39'-'41/'42 KI43 Oscar - WALKA PIONOWA - pułap 0-2500m - okres '38/39'-'41/'42 Czemu?? A to dlatego, że gdzies wyczytałem (to nic pewnego, bo było to dawno), że Zero potrafiło wykręcić kółko w 15 sekund. Co dopiero OScar zwrotniejszy przecież od Zera. Rata natomiast w 16. Mam...
Źródło: dws.org.pl/viewtopic.php?t=359


Temat: Dzielność bojowa konstrukcji lotniczych
Wtrace tu jeszcze jeden ciekawy manewr ktory moze byc substytutem juz przedstawionych (wywrot szybki) czyli przejscie na plecy po uprzednim zerwaniu strug ze skrzydel. Jezeli szybko sie nie skontruje orczykiem to wychodzi beczka niesterowana . Roll rate jest bardzo duzy tyle ze manewr stosowac mozna tylko do pewnych predkosci dla Zlina 42 to max 140km/h wg. manuala:) nie wiem na ile byl obliczony Zero, ale podejrzewam, ze mogl to wykonac na wiekszej predkosci anizeli P40.
Źródło: dws.org.pl/viewtopic.php?t=13190


Temat: Dzielność bojowa konstrukcji lotniczych
...its lower rate of climb could easily be overcome. The P-40 which was more than 40 mph faster than the Zero, could still climb at a speed that the Zero was incapable of attaining." Zero nie miał szans na wykorzystanie zdobytej przewagi wysokości aby się rozpędzić i dogonić P40, chyba żeby pilot P40 bardzo mu w tym pomógł. Zero miał bardzo kiepskie charakterystyki nurkowania - małe przyśpieszenie, niska dopuszczalna prędkość. Zero miał też kiepski roll-rate i samo przejście od stromego wznoszenia do nurkowania zajęłoby mu parę sekund, a parę sekund oznacza dodatkowe paręset metrów odejścia dla P40.
Źródło: dws.org.pl/viewtopic.php?t=13190


Temat: Kółko miłośników F-16
">Nich mi któryś MiG pobije to.. http://www.youtube.com/watch?v=TVYUJX5SnrA (poczytajcie comentarze) A w którym momencie? Kto mnie wołał.. 2:28 - roll rate, 3:13 - high pitch authority transition. Ogólnie precyzja i dynaaaamika wykonywania manewrów
Źródło: forum.31blot.sp.mil.pl/viewtopic.php?t=1755


Temat: Kółko miłośników F-15
Fragment pokazu z komentarzem pilota http://www.youtube.com/watch?v=zMr0DTe8pbo p.s. Może i Su-27&family robią cobry i inne wschodnie sztuki walki, ale Orzeł ma większy roll rate i przyspieszenie!
Źródło: forum.31blot.sp.mil.pl/viewtopic.php?t=1756


Temat: Skrzydło o obrysie delta
...w skrzydle, rozwierany, sterowany przez komputer, aby upuścić nieco siły nośnej przy zbyt wysokich AoA. Tu trzeba im przyznać iż doprowadzili deltę prawie do perfekcji i Mirage 2000 jest nie tylko jednym z najpiękniejszych samolotów bojowych jaki kiedykolwiek zbudowano, ale również jednym z najzwrotniejszych samolotów w swojej klasie (w czym niewątpliwie pomaga mu układ fly-by-wire) i mającym chyba największą zwrotność poziomą (" roll rate", nie mylić z wykonywaniem wirażów, choć tu też wypada znakomicie) wśród współczesnych myśliwców (szczytowa prędkość kątowa przy wykonywaniu beczki to zawrotne 270*/s.). Wspomina się iż ponoć pierwszym który zaproponował użycie tego typu skrzydła był XVII-wieczny polsko-litewski wynalazca Kazimierz Siemienowicz, choć tak dla mnie jest to informacja trochę "na wyrost" (pewnie coby celowo...
Źródło: forum.konflikty.pl/viewtopic.php?t=753


Temat: Dzielność bojowa konstrukcji lotniczych
...z Saburo Sakai i ten powiedział mu, że Zero latał max 500 km/h. Stąd te 40 m/h. To mniej niż podają 'oficjalne' dane (533 dla modelu 21) ale to sie często zdarza. Zależy przy jakiej masie testowano samolot. Poza tym, Sakai powiedział mu, że powyżej 450 km/h stery Zero szybko 'twardniały' i ciężko było wykonać jakikolwiek manewr. Może więc prędkości powyżej 500 km/h były na Zero możliwe do osiągnięcia ale niepraktyczne? Nie wiem co ma " roll rate" do przejścia w nurkowanie... A jak pilot przechodzi ze stromego wznoszenia do stromego nurkowania gdy zależy mu na czasie? Przydaje się skręt wokól osi wzdłużnej? P40B przy szybkości 435 km/h kręcił się 96 st/s a Zero 35 st/s. Ile czasu zajmie Zero wykonania manewru? Piszesz pareset metrów. Wyliczyłeś? 360 km/h to 100 m/s. W parę sekund robi się paręset metrów. A nie jest to wielka prędkość dla P40. To wszystko...
Źródło: dws.org.pl/viewtopic.php?t=13190


Temat: Walka w pionie
...robić swoje. Zwłaszcza przy P-38. Nie neguję przewagi P-38 w prędkości poziomej, nurkowania i ogólnej lepszej "energetyczności". Dostrzegam jedynie spore ograniczenia tej taktyki w wykonianiu amerykańskiej maszyny. Niski pułap to możliwość jednego, dwóch ataków i małe pole do popisu jeśli chodzi o ucieczkę nurkiem. Bo gdy tylko P-38 wytracił swą "energię" (spory opór przy manewrach) mogło się zrobić niewesoło. Roll rate słabszy na prędkościach do 300 km/h, wznoszenie ciut słabsze (nawet jeśli lepsze, to niewiele), przyspieszenie jakby niezbyt porażające i... w zasadzie nie ma z czym "poszaleć". Zagrożenie w tym momencie jest spore. P-38 zaprawdę był najwyżej średnim myśliwcem i ustępował jednym z najlepszych na świecie, tj. Niemcom. Wow! Pierwszy raz się zgadzamy! Nie wierze! P-38 obiektywnie spisał się bardzo dobrze na...
Źródło: dws.org.pl/viewtopic.php?t=16154


Temat: Jakie polskie lotnictwo myśliwskie?
...nim. Tego żaden myśliwiec nie znosi dobrze, ale dwusilnikowce najgorzej, bo wbrew prostym teoriom warto mieć wtedy także zdolności manewrowe. I co dzięki tej manewrowości? Będziesz kręcił kółka i czekał na atak, który Cię pożegna? Wtedy trzeba albo dać nura, żeby nikt Ci nie zagroził, albo szybko rozpędzić w płytkim nurku i próbować wejść na pułap przeciwnika. Pomocne mogą być również spora prędkość wznoszenia oraz dobry roll rate...
Źródło: dws.org.pl/viewtopic.php?t=15513


Temat: Dzielność bojowa konstrukcji lotniczych
...moje są gorsze od innych. Skoro ktoś może sobie "coś tam" niby wyliczyć i stwierdzić, że tak uważa bez podawania źródeł to będe pozwalał sobie na identyczne teorie, bo czemu nie... widze, że brak argumentów z Twojej strony to najlepszy moment żeby na mnie "wskoczyć". Klasyka... już sie przyzwyczaiłem. Tak na marginesie to i tak najważniejszym czynnikiem był pilot i niestety żadne 40mph w tą czy w tamtą, lepszy lub gorszy roll rate, czy zwrotność nie miały decydującego znaczenia... i można byłoby już zamknąć forum i nie dyskutować bo się "nieprawdopodobne ustawki" nie podobają więc po co w zasadzie to wszystko... A nawet rozpatrując Twój przykład trzeba stwierdzić, że zero z zadartym nosem we wznoszeniu nie jest w stanie trafić lecącego niżej P-40...nawet na 100m Nie, no jasne! P-40 może strącić wszystko i wszędzie z...
Źródło: dws.org.pl/viewtopic.php?t=13190


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sylwina.xlx.pl